NEJČASTĚJŠÍ DOTAZY/PROBLÉMY
_______________________________________________________________________
1. KDE JSOU VŠECKY DESTRUCTION SPHERY, KTERÉ JSOU POTŘEBNÉ K ZÍSKÁNÍ ANIMY?
Při pohledu na "pečeť" bránící vchodu do Chamber of Fayth u Animy (tedy při pohledu ze směru od dveří skrze které jste přišli) je rozmístění kamenů následující:
Nejbližší vlevo - Zanarkand Dome
Prostřední vlevo - Macalania Temple
Nejvzdálenější vlevo - Besaid Temple
Nejbližší vpravo - Kilika Temple
Prostřední vpravo - Djose Temple
Nejvzdálenější vpravo - Bevelle Temple
Destruction Sphere z Bevelle máte vždy (bez ní nejde chrám dokončit), oproti tomu DS ze Zanarkandu je možné získat až při 2. návštěvě Domu (po získání AirShip)!
_______________________________________________________________
2. JAK VYŘEŠIT HÁDANKU V BEVELLE TEMPLE?
- Až se octneš na začátku chodby, potvrď start (X). Když nic neuděláš, pojedeš pořád dál a až dosáhneš konce, objevíš se znovu na začátku chodby. Pokud chceš využít křižovatku, zmáčkni (lépe podrž dokud nedojedeš na křižovatku) X když bude šipka na křižovatce ukazovat směrem, kterým se chceš vydat. Jakmile se chceš vrátit zpět do chodby, posuň podstavec zpět směrem odkud jsi přišel. S podstavcem lze manipulovat jen když je v něm strčena nějaká Sphere.
- Jsi v chodbě 1. patra. Jsou tu 3 křižovatky. 1. vede vpravo, 2. vpravo a vlevo, 3. zpět. Na 2. křižovatce vlevo vem Sphere a vlož ji na stejné křižovatce vpravo. Na 1. křižovatce sjeď vpravo. Jsi ve chodbě 2. patra. Pokud jsi udělal vše dobře můžeš jet třemi směry, jinak jen rovně. Jeď rovně do 3. patra do slepé uličky, vem tam Sphere a vlož ji do podstavce. Vrať se zpět do 2. patra. Jeď vpravo (tak abys opakovaně projížděl chodbou 2. patra). V 2. patře jsou 4 křižovatky. 1. vede vlevo (zpět do 1. patra - už není třeba), vpravo (do slepého 3. patra - už taky není třeba) a rovně (budeš projíždět chodbou 2. patra). 2., 3. a 4. křižovatka vede vpravo. Jeď na 4. křižovatku a vlož tam jednu Sphere z podstavce (vytvoříš plošinu). Na 3. křižovatce vem Glyph Sphere. Jeď znovu na 4. křižovatku a za novou plošinou vlož do zdi Glyph Sphere. Jdi dál a vem si Destruction Sphere. Vrať se na 3. křižovatku a vlož zde Destruction Sphere. Ze 4. křižovatky vem Sphere (zrušíš plošinu) a jeď na 2. křižovatku. Posuň podstavec dál ve směru odkud jsi přijel. Pokud je vše dobře, na konci slepé chodby budeš přenesen k východu (zkontroluj si jestli máš 2 Sphere v podstavci!). Vyjdi schody, vyber truhlu vpravo a světlem na zemi přivolej podstavec. Vlož Sphere do zdi a posuň podstavec vlevo. Vyber truhlu a odejdi směrem vpravo.
_______________________________________________________________
3. KDE JE REMIEM TEMPLE?
Calm Lands - najdi trenérku chocobů (jedna ze dvou postav co v této lokaci sedí na chocobovi), nauč se u ní trénovat chocoby (4 druhy závodů) a pronajmi si od ní jednoho. Při vstupu do Calm Lands z Macalanie hned na první křižovatce (téčku) zaboč doprava. Na konci této krátké slepé uličky leží na zemi pírko. S pomocí osedlaného chocoba skoč (X) na plošinu dole a odtud pěšky úzkou soutěskou až k Remiem Temple. Krom dalších závodů chocobů o ceny (např. Cloudy Mirror) tě tady čeká i Belgemine a její Aeoni + možnost získat Magus Sisters.
________________________________________________________________
4. JAK UDĚLAT Z CLOUDY MIRROR CELESTIAL MIRROR?
Když dáš celou rodinu dohromady tak nezískáš nic! To důležité je, že se ti uvolní přístup na konec jedné odbočky na "světelné cestě" a to konkrétně tam, kde jsi našel nakonec toho kluka. Když jsi byl v Macalanii poprvé (před tím než jsi našel 1. Jechtovu video Sphere), Auron prosekal stromy a cesta se vytvořila. Jenže tehdy si tam stoupla nějaká ženská. Pokud budeš mít u sebe Coudly mirror a dojdeš tam, dostaneš možnost z něj udělat Celestial mirror a pak budeš právě tady upgradovat Celestial weapon.
________________________________________________________________
5. JAKŸ JE SMYSL MONSTRA Z CAVERN OF FAYTH?
No porazit v pravém smyslu slova nejde. Je to něco jako sedm truhel v jedné. Pokud budeš mít štěstí a trefíš se, tak získáš jednu z odměn. Když budeš mít hodně obrovské štěstí tak takhle můžeš syslit odměny třeba půl hodiny. Ale jakmile mineš, bouchne. Výhry nejsou nic moc (Elixir, Frag Grenade, Phoenix
Down, Silver Hourglass, Soul Spring, Stamina Tablet a Light Curtain) takže nejlepší je asi dát hned Flee a neotravovat se s ní.
________________________________________________________________
6. KTERÁ POSTAVA JE NEJLEPŠÍ/KTEROU Z NICH NEJVÍC ZLEPŠOVAT?
Já zlepšoval všechny..Je škoda některou vynechat, obzvlášť ze začátku je potřeba pro své schopnosti každý. Na konci hry se rozdíl sice téměř setře (projít celý Sphere Grid netrvá tak dlouho a pak umí všichni všechno, takže zůstane jen rozdíl v Overdrivech), ale pak budeš mít u všech tolik zkušeností, že je ani nevyužiješ. EXPy získávají všichni, kteří se zůčastnili boje, takže stačí když v boji necháš někoho jen jedno kolo (dáš mu třeba Block) a v dalším kole ho vyměníš za dalšího. Během dvou kol se tak vystřídá skoro celá parta a zkušenost dostanou všichni!
Jinak co se postav týče:
Tidus/Wakka - rozhodně aspoň jednoho z nich. Tidus je rychlejší, Wakka přesnější. Jejich pozdější Overdrivy mají nejvíc zásahů ze všech a s dobrou zbraní tak způsobí největší zranění!
Kimahri/Auron - silní a zezačátku skvělí proti "obrněným" nepřátelům (hlavně díky vlastnosti Piercing ve zbraních). Není těžké pro ně získat a upgradovat Celestial Weapons. Ke konci hry ale nic moc.
Lulu - na začátku absolutně vynikající na Flany a Elementály, později jen při masivnějším nasazení magie. Na konci hry nic moc.
Yuna - nic moc, ale jako jediná umí vyvolat Aenoy. Zezačátku silně pomáhá jako healer, později při správném tréninku může nahradit Lulu (stačí zlepšit magii a naučit se Black Magic). Pro příběh důležitá takže radši trénovat.
Rikku - slabá, ale rychlá a umí krást. Její Overdrivy se hodí vždy (jen je třeba je zjistit a mít pro ně dost předmětů) a kvůli nim se vyplatí i ke konci hry.
________________________________________________________________